Kami pelajar tahun 2 dari Jurusan Pengurusan Universiti Sains Malaysia, terdiri daripada tiga orang bergelar "Global" mempersembahkan bab 16 bertajuk Pemasaran Antarabangsa daripada kursus JTP 293 Perniagaan Antarabangsa. Bab ini merangkumi sub tajuk Pengurusan Pemasaran Antarabangsa dan Polisi Produk, Isu Harga, Isu Promosi dan Isu Pengedaran. Blog ini mengandungi nota-nota, kuiz, sidang video dan audio mengenai tajuk tersebut.
Wednesday, 29 January 2014
RUMUSAN
Sebelum menjelangnya abad baru, syarikat –syarikat Amerika Syarikat telah memberikan lebih perhatian kepada perdagangan antarabangsa . Syarikat – syarikat tidak lagi boleh terus bertahan hanya berdasarkan saiz mereka. Kebanyakan industry adalah merupakan industri – industri global dan firma yang beroperasi secara global menikmati kos yang lebih rendah dan kesedaran terhadap jenama mereka lebih tinggi. Pada masa yang sama , pemasaran antarabangsa adlah berisiko tinggi disebabkan oleh kadar pertukaran yang tidak menentu, kedudukan kerajaan yang tidak stabil , halangan – halangan perlindungan perdagangan dan faktor – faktor lain . Memandangkan faedah – faedah serta risiko yang berpotensi dalam pasaran antarabangsa , syarikat – syarikat perlu mencari cara – cara yang sistematik untuk membuat keputusan yang terbaik bagi aktiviti pemasaran antarabangsa mereka.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment